تبليغات

http://www.tecness.tk//

 

با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید

۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

مقایسه ای بین نوکیا N8 و آیفون ۴


Nokia N8 یکی از جدیدترین اسمارت فون ها هست که در ردیف رقابت با گوشی هایی مثل آیفون ، گالاکسی و مدل های فاخر HTC قرار دارد .این گوشی گامی بلند در بازار گوشی های هوشمند برای نوکیاست.این گوشی سرعت ،ظرافت و کیفیت بی نظیری دارد .



روی کاغذ نوکیا N8 جهش خوبی از نظر سخت افزاری دارد .دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همراه با لنز Carl Zeiss و فلش Xenon همراه با فیلم برداری HD و خروجی HDMI که می توانید تصاویر و فیلم های گوشی را روی تلوزیون نگاه کنید.همچنین پشتیبانی از صدای Dolby و بدنه ی آلومینیومی همراه با ۵ رنگ مختلف (سفید ، نارنجی ، مشکلی ،سبز و آبی) از دیگر نقاط قوت این Nokia N8 محسوب می شوند .
مقایسه امکانات نوکیا N8 و آیفون ۴ :
امکانات آیفون ۴ نوکیا N8 برنده؟
سیستم عامل Apple iOS4 Symbian S^3 آیفون ۴
تکنولوژی صفحه نمایش Capacitive retina IPS Capacitive OLED آیفون ۴
رزولوشن صفحه ۶۴۰×۹۶۰ pixels 640×360 pixels آیفون ۴
مولتی تاچ بله بله مساوری
دوربین ۵ megapixels, LED flash, autofocus, geotagging 12 megapixels, Xenon flash, autofocus, geotagging, face detection نوکیا N8
رادیو FM خیر بله نوکیا N8
GPS بله بله مساوی
حافظه داخلی ۱۶GB یا۳۲GB 16GB آیفون ۴
حافظه قابل ارتقا خیر حافظه microSD نوکیا N8
اندازه ۱۱۵٫۲ x 58.6 x 9.3mm 113.5 x 59 x 12.9mm آیفون ۴
وزن ۱۳۷g 135g نوکیا N8
برنامه ها store Apple App Store Nokia Ovi Store آیفون ۴
پردازنده Apple A4 ARM 11 (680MHz) نامشخص
شبکه های ۳G HSDPA 850/ 900/1900/2100 HSDPA 850/900/1700/1900/2100 نوکیا N8
Wi-Fi 802.11b/g/n 802.11b/g/n مساوی
بلوتوث ۲٫۱ with A2DP 3.0 with A2DP نوکیا N8
مدت مکالمه بیشتر از ۷ ساعت بیشتر از ۵٫۹ ساعت آیفون ۴
زمان Standby بیشتر از ۳۰۰ ساعت بیشتر از ۴۰۰ ساعت نوکیا N8
پشتیبانی از فلش خیر بله نوکیا N8
خروجی HDMI خیر بله نوکیا N8
همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید هر دو گوشی دلایلی منطقی برای خرید دارند که البته هر کدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند .Nokia N8 اولین گوشی نوکیا هست که دارای آخرین ورژن از سیستم عامل سیمبیان می باشد ،Symbian S^3 .این ورژن از سیمبیان دارای عملکرد و پایداری بالاتری نسبت به نسخه های قبلی می باشد و تغییرات زیادی در اینترفیس داده نشده است .سرعت و مولتی تاچ خوب این گوشی را هم ردیف آیفون و اسمارت فون های آندروید قرار داده است .
نوکیا N8 هم مثل آیفون دارای صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی است اما از تکنولوژی OLED در صفحه آن استفاده شده است .برخلاف Samsung Galaxy S ، نوکیا N8 بدنه ی آلومینیومی دارد که باعث طراحی بهتر آن شده است .
قیمت Nokia N8 هم اکنون در ایران ۸۴۰ هزار تومان می باشد که در مقایسه با آیفون ۴ یک میلیون تومانی کمی ارزان تر است و احتمالا طبق روال تمام گوشی های نوکیا ، این گوشی هم افت قیمتی تا ۳۰۰ هزار تومان در آینده خواهد داشت (در ایران).
نوکیا N8 قابلیت آپگرید به S^4 یا سیستم عامل Meego را ندارد و تعداد کم توسعه دهندگان سیمبیان در مقایسه با iOS از معایب این گوشی است .
سیستم Navigation داخل گوشی که با GPS کار می کند در مقایسه با نقشه آیفون که با wifi هدایت می شود از برتری های نوکیا N8 نه تنها نسبت به آیفون بلکه نسبت به بقیه گوشی ها نیز می باشد .
مقایسه ی عکس های گرفته شده با این ۲ گوشی را هم می توانید در این لینک ببینید همچنین در یوتوب مقایسه های خوبی بین این ۲ گوشی انجام گرفته است .
در مجموع نمی توان گفته که نوکیا N8 بهتر از آیفون ۴ می باشد اما این گوشی آمیزش خوبی از سخت افزارهای قوی ، سیستم نرم افزاری خوب و قیمت مناسب تر نسبت به آیفون ۴ است .اگر نوکیا این گوشی را با سیستم عامل آندروید روانه بازار می کرد مطمئنا طرفداران بیشتری کسب می کرد و شاید الان در جایگاه بهتری بود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دانلود فیلم نایاب دو فرشته با بازی گل شیفته فراهانی

/>

دانلود شاهکار مهران مدیری  به مناسبت کریسمس 2011