تبليغات

http://www.tecness.tk//

 

با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید

۱۳۹۰ مرداد ۲۲, شنبه

درآمد مدارک تحصیلی در کانادا

اگرچه بازار کار برای همه دشوار است و در این مسیر باید کمربند خود را سفت ببندیم؛ برخی از زمینه­های خاص وجود دارند که به مراتب بهتر از دیگر زمینه­ها می­باشند. برخی از تحصیلات دانشگاهی منجر به حقوق شروع (starting salary) خوب و حقوق حرفه­ای (mid career salary) (حقوق دریافتی در طی ۵ تا ۱۰ سال آینده کار) بالا می­شوند، حتی در کشورهایی که رکود اقتصادی دارند. به هنگام انتخاب رشته تحصیلی یا آموزشی، با بیشترین و بهترین راندمان مالی و رضایت­خاطر درازمدت در آینده و عدم تاثیرپذیری از جزر و مد و رکود اقتصادی، نباید صرفا به دستمزد و حقوق شروع کار نگاه کرد بلکه باید حقوق و مزایای جنبی و رضایت خاطر دراز مدت در طی ۵ تا ۱۰ سال آینده را هم در نظر داشت.

مهندسی نفت
به طور کلی، فنی و مهندسی با مجموع هفت جایگاه در لیست ده رشته اول مدارک با بالاترین حقوق، برنده جایزه بهترین کالج بزرگ است. پنج جایگاه اول برای بهترین مدارک کالج به مهندسی اختصاص یافته است، که در این میان مهندسی نفت در جایگاه شماره یک قرار گرفته است. مهندسی نفت بالاترین مدرک دانشگاهی در حقوق شروع کار با میزان متوسط ۹۰ هزار دلار و حقوق حرفه­ای و درازمدت ۱۶۰ هزار دلار است.
سایر مدارک مهندسی
مهندسی­های هوافضا، شیمی، برق و الکتریک و انرژی اتمی، چهار گروه مهندسی هستند که در این لیست ده­ رشته برتر، بعد از مهندسی نفت، جزو پردرآمدترین­ها قرار گرفته­اند. حقوق پایه دارندگان این مدرک ۶۰ هزار دلار و حقوق­ حرفه­ای آنها ۱۰۰ هزار دلار می­باشد. دو گروه مهندسی زیست­پزشکی و کامپیوتر، در مکان­های نه خیلی دور از این برترین­ها جای گرفته­اند. به طور کلی، مهندسی در همه تخصص­های آن، یکی از پنج تقاضای اول بازار کار کنونی است.
ریاضی و علوم
متاسفانه برای برخی از افراد که کلمات را به اعداد ترجیح می­دهند، سه جایگاه بعدی از این ده رشته اول، ریاضی کاربردی، فیزیک و اقتصاد است که تنها با اعداد سروکار دارند. حقوق شروع این رشته­ها بین ۴۸ تا ۵۶ هزار بوده ولی حقوق حرفه­ای آنها به ۱۰۰ هزار دلار در سال می­رسد. جالب اینجاست که براساس مطالعات انجام شده توسط انجمن ملی کالج­ها و کارفرمایان، رشته حسابداری با وجود درآمد بالقوه کم، جزو پر تقاضاترین رشته­های کانادا است.
 مشاغل دولتی
حقوق پایه کار کردن برای دولت و موسسات حدود ۴۰ هزار دلار می­باشد که بسیار کمتر از مشاغل رشته­های دانشگاهی است، اما مزایای جانبی بیشتری دارند، و پس از چند سال بسیار بیشتر از خیلی مشاغل دیگر دریافتی خواهد داشت، بطوری که حقوق حرفه­ای این مشاغل در حدود ۸۷ هزار دلار می­شود؛ که بسیار بیشتر از مشاغل کامپیوتر، زمین­شناسی، شیمی و حسابداری است. این در حالی است که حقوق پایه این مشاغل بسیار بالاتر از حقوق شروع مشاغل دولتی می­باشد. این طور به نظر می­رسد که مشاغل دولتی انتخاب ضعیفی به عنوان شغل خواهند بود؛ در حالی که در مدت زمان طولانی، این مقادیر دریافتی شغل­های دولتی هستند که خود را نشان می­دهند.
بنابراین هنگام انتخاب و ارزیابی تحصیلات دانشگاهی، باید آینده شغلی آن را هم نگاه و مقایسه کرد تا پشیمانی ببار نیاورد و فقط دلخوش به حقوق شروع کار و پایه نبود. علاقه، تخصص و رضایت خاطر مالی و معنوی در درازمدت، سه عاملی است که از همان ابتدا باید در نظر گرفت.
علوم انسانی و کسب و کار
علاوه بر مشاغل دولتی، مشاغلی وجود دارند که حقوق حرفه­ای آنها به ۷۰ هزار دلار در سال می­رسدکه از آن جمله می­توان به رشته­های فیلم­سازی، بازاریابی، تبلیغات، تاریخ، فلسفه و طراحی مد اشاره کرد. این رشته­ها اگرچه به اندازه رشته­های مهندسی ۱۰۰ هزار دلار درآمد ندارند اما آن چیزی که بدنبال خواهند داشت، رضایت خاطر و شادی محیط کار است که برای خیلی از افراد بیشتر از پول و حقوق و این اختلاف ۳۰ هزار دلار، اهمیت دارد.
دو شغلی که باید پرهیز کرد البته با کمال شگفتی
کارشناسی علوم در پرستاری یکی دیگر از مشاغلی که اگرچه با حقوق پایه خوب در کانادا آغاز می­شود، که مبلغی در حدود ۵۲ هزار دلار است؛ اما حقوق حرفه­ای آن بدون اضافه کاری فقط در حدود ۶۸ هزار دلار است و با توجه به هزاران استرس و سختی­ که این شغل دارد، افزایش حقوقی بسیار ناچیز و ناامیدکننده­ای به اندازه ۱۶ هزار دلار در سال است.
شغل دوم معماری است و  از آن دسته رشته­هایی است که شما را به اشتباه می­اندازد و بطور معمول از آن به عنوان یک رشته با درآمد بالقوه بالا برداشت می­شود. در حالی که حقوق پایه آن ۴۲ هزار دلار و حقوق حرفه­ای آن ۷۸ هزار دلار است و در هر دو مورد در سطح پایینی قرار دارد. گرفتن وام­های دانشجویی برای پنج سال تحصیل در لیسانس معماری،   سرمایه­گذاری بزرگ برای بازگشت سرمایه­ای نه چندان بزرگ است.
اما اگر علاقه به تعمیرات در حوزه ساختمان­سازی به همراه درآمد بالا دارید، رشته­های برنامه­ریزی شهری و مدیریت ساخت و ساز گزینه­های بهتری برای شما خواهند بود. حقوق حرفه­ای کار در رشته برنامه­ریزی شهری، می­تواند به ۸۲ هزار دلار در سال منجر شود و رشته مدیریت ساخت و ساز دارای حقوق حرفه­ای ۸۷ هزار دلار در سال خواهد بود.
حرف آخر
بهترین مدرک دانشگاهی، آنی است که ترکیبی از علاقه و مهارت شما باشد و امیدوارانه، همزمان مورد تقاضای بازار و درآمد بالقوه بیشتری قرار بگیرد. تنها بر فرضیات در مورد مشاغل درک شده به عنوان پر درآمدها تکیه نکنید و همیشه برای پیدا کردن آنچه که واقعا دارای پتانسیل کار از لحاظ میزان استخدام، شروع حقوق و دستمزد و به طور متوسط ​​درآمد حرفه­ای است، تحقیق کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دانلود فیلم نایاب دو فرشته با بازی گل شیفته فراهانی

/>

دانلود شاهکار مهران مدیری  به مناسبت کریسمس 2011