تبليغات

http://www.tecness.tk//

 

با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید

۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

نظاميان زن در معرض تجاوز





نظاميان زن آمريكايي كه در افغانستان و عراق در معرض دو خطر هستند، يكي كشته شدن و ديگري تجاوز از سوي همقطاران و همرزمان مرد!
  
زناني كه در نيروهاي مسلح امريكا خدمت مي كنند و اكنون در كشورهايي همچون افغانستان و عراق حضور دارند، بيشتر از آنكه در جنگ هدف گلوله دشمن قرار گيرند، از طرف همرزمان خود در معرض تعرض جنسي هستند!

چندي پيش تلويزيون "راشاتودي" روسيه، در گزارشي كه در اين خصوص پخش كرده به اين مسئله مهم كه وزارت دفاع آمريكا را مشغول كرده، پرداخت و اذعان كرد كه تجاوز به زنان در ارتش امريكا در حاليست كه مسئولان از افزايش اين آمار ابراز نگراني كرده‌اند و بررسي‌ها نشانگر آن است كه يك سوم از زنان ارتش امريكا هدف تجاوز جنسي مردان ارتشي خود قرار گرفته‌اند.

آمارهاي رسمي دولت امريكا نشانگر آن است كه از هر سه زن در ارتش امريكا يكي هدف تجاوز به عنف نظاميان قرار مي‌گيرد. حتي در اين مورد كتابي هم با عنوان "تجاوز به عنف دشمن خودي" انتشار يافته است. اين كتاب داستان تكان دهنده زنان نظامي را شرح مي دهد كه قرباني سوء استفاده جنسي همرزمان امريكايي خود شده‌اند.

يكي از فيلمسازان كه سرگرم تهيه فيلمي در اين خصوص است، مي گويد: جرائم جنسي در ارتش امريكا به امري عادي تبديل شده است. زيرا عاملان آن به ندرت تحت بازجويي و تعقيب قضايي قرار مي‌گيرند. مرسدس گالگو گفت: "به علت اينكه زناني كه هدف تجاوز قرار مي گيرند، معمولا از طرف فرماندهان و رده هاي بالاتر ارتش تهديد مي شوند، جرات پيدا نمي كنند چنين مواردي را گزارش كنند."
 

 



هم اكنون، زنان، پانزده درصد نيروهاي ارتش امريكا را تشكيل مي دهند. بسياري از مطالعات نشان مي دهد، احتمال تجاوز به عنف به آنها در مناطق جنگي حتي چهار برابر مي شود. تجاوز جنسي در ارتش امريكا مشكلي است كه روز به روز بدتر مي‌شود .

وزارت دفاع امريكا، پنتاگون، گزارش داده است، موارد تجاوز به عنف در عراق و افغانستان در يك سال گذشته۲۶ درصد افزايش داشته است. اما آمارهاي واقعي بسيار بيشتر از اين است، زيرا اين آمار فقط با استناد به اظهارات كساني كه قرباني بوده‌اند تهيه شده است.

كساني كه هدف تجاوز جنسي در ارتش امريكا قرار گرفته‌اند معتقدند كه ارتش براي آنها ارزشي قائل نيست و از آنها فقط به عنوان يك ابزار استفاده مي‌كند.

شبكه تلويزيوني بي‌بي‌سي در گفت‌وگو با "مارتي ريبيرو " يكي از سربازان زن شاغل در نيروي هوايي آمريكا، از سختي‌هاي كار زنان در ارتش اين كشور خبر مي‌دهد؛ به طوري كه بسياري از زنان شاغل در ارتش آمريكا مورد آزار و اذيت همكاران مرد خود قرار مي‌گيرند و در عين حال تمهيداتي براي برخورد با متخلفين از سوي مقامات آمريكايي در نظر گرفته نمي‌شود.
 
 



"ريبيرو " در اين مصاحبه  گفت: با ورود به ارتش چيزي را ديدم كه انتظار ديدن آن را نداشتم. وي با اشاره به اينكه پدربزرگ و پدرش نيز در نيروي هوايي آمريكا خدمت مي‌كردند، گفت: آن ويژگي‌هاي شخصيتي كه در پدرم هرگز مشاهده نكردم، در ارتش آمريكا ديدم.

اين سرباز آمريكايي كه قرباني تجاوزات جنسي در ارتش آمريكا قرار گرفته بود، در چگونگي اين اقدام گفت: در ارتش آمريكا به هر فرد دستور داده مي‌شود كه در مناطق جنگي اسلحه خود را به روي زمين نگذارند، اما من براي لحظه‌اي براي استراحت و كشيدن سيگار اين كار را كردم و اين زماني بود كه از سوي همكار مرد خود مورد تجاوز قرار گرفتم.

وي با اشاره به اينكه براي طرح شكايت خود، اين موضوع را با مسئولان ارتش آمريكا در ميان گذاشته است؛ گفت: متأسفانه آنها به من اخطار دادند، در صورتي كه عليه آنها تشكيل پرونده دهم، از آن به اتهام ترك وظيفه (زمين‌گذاردن اسلحه) بر عليه خودم استفاده مي‌كنند.
 
 



بنابر اين، وي پس از ترك خدمت و بازگشت از افغانستان در اين باره شكاياتي مطرح نكرده است؛ زيرا اين طور گمان مي‌كرد كه در اين جريان وي مقصر است.

اين درحالي است كه رهبران كنگره آمريكا در جلساتي كه به منظور رفع مشكل تجاوز جنسي در ارتش آمريكا برگزار شد، به اين نتيجه رسيده‌اند كه اقدامات بسياري براي برخورد و ريشه‌كني اين پديده در ميان سربازان آمريكايي مورد نياز است.

بنا بر اين گزارش، در يك نظرسنجي منتشر شده در سال ۲۰۰۳ كه توسط دانشگاه آيووا و با بودجه دپارتمان دفاع آمريكا انجام شد، از ميان ۵۰۰ زن شاغل در ارتش آمريكا بيش از ۳۰ درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته يا تجاوز به آنها ناكام مانده است و اين در حالي است دپارتمان دفاع آمريكا، در گزارش ساليانه خود در سال 2010 تخمين زد؛ كه علي رغم گستردگي تجاوزات صورت گرفته در ارتش آمريكا، ۹۰ درصد اين تجاوزات گزارش نمي‌شود.
 
 



در اين باره گفتني است، كشته شدن يك سرباز زن در ارتش امريكا در حالي كه باردار بود، موجي از نگراني ها را درباره افزايش خشونتهاي جنسي در ارتش امريكا ايجاد كرد.

مادر اين سرباز پس از مدتها توانست موافقت كنگره را به دست آورد و نگراني خود را از نبود مديريت صحيح در ارتش در خصوص سوءاستفاده هاي جنسي از سربازان در صحن كنگره بيان كند.
 
 



او در اظهارات خود در كنگره گفت: اگر ارتش نظام مؤثري در حمايت از كساني كه هدف تعرض و سوء استفاده جنسي قرار مي گيرند داشت، اكنون دخترش زنده بود. او تاكيد كرد، بي توجهي مسؤولان ارتش به شكايت دخترش در خصوص تجاوز عنف به وي در نهايت به كشته شدن او منجر شد.
 
 



“كريستوفر شيس” از نمايندگان جمهوريخواه مجلس كنگره پس از اظهارات مادر سرباز مقتول، گفت: در خصوص تعرضات جنسي، وزارت دفاع امريكا هيچ اعتبار و آبرويي ندارد.

وزارت دفاع امريكا اعلام كرد، در سال ۲۰۰۷ به پرونده ۶۰۰ مورد تعرض جنسي رسيدگي شد. از اين ميان فقط ۳۰ درصد در دادگاه نظامي و ۴۰درصد هم در دادگاه غير نظامي پيگيري شد.

“جين هارمن” از دموكراتهاي كنگره، گفت: اين وضع باعث مي شود تا قربانيان تعرضات جنسي از شكايت منصرف شوند و متخلفان نيز در جرم خود جري تر شوند. او در ادامه افزود: بيش از ۴۱ درصد از زناني كه در نيروهاي مسلح امريكا خدمت مي كنند هدف تعرض و تجاوز جنسي واقع مي شوند. زناني كه در نيروهاي مسلح خدمت مي كنند از طرف همرزمان خود بيشتر در معرض تعرض جنسي هستند تا اينكه در عراق هدف گلوله قرار گيرند.
 
 



در اين جلسه “مايكل روچل” از افسران بلندپايه ارتش نيز از كليه نظامياني كه در ارتش مورد تعرض جنسي قرار گرفته اند عذر خواهي كرد.

جالب اين جاست كه كميته كاري كه وزارت دفاع دو سال پيش براي بررسي موارد تعرضات جنسي در ارتش تشكيل داده بود، هنوز اولين جلسه خود را تشكيل نداده است.
 
 



بر اساس آمارهاي وزارت دفاع امريكا شمار تجاوزات جنسي به زنان در نيروهاي مسلح امريكا در سال گذشته ۳۰۰۰ مورد بوده است.

نشريه تحقيقات كنگره آمرمكا "سي كيو ريسرچر " نيز اخيراً در گزارشي نوشت: اريكا كراولي، گروهبان يكم ارتش آمريكا در كتاب جديد خود با عنوان "تصاوير زنان كهنه سرباز جنگي " آورده است: "هنگامي كه وي (كراولي) به ارزيابي سربازان پيش از اعزام به عراق مشغول بود، دريافت كه بسياري از زنان پيش از اعزام، باردار مي‌شوند. "
 
 



اين گزارش مي‌افزايد: لوري سويني، سرگرد بازنشسته ارتش نيز اذعان كرده است كه در زمان خدمتش در عراق، مشاهده كرده كه زنان باردار مي‌شوند.
"مري آن رايت" سرهنگ بازنشسته ارتش آمريكا يكي از حوادثي را كه بيشتر نظاميان زن با آن روبرو مي‌شوند تجاوز جنسي مي‌داند كه بسياري از اين زنان نظامي كشته شده ، يا بطور مستقيم توسط متجاوزان كشته شده يا در اثر فشارهاي روحي كه پس مورد تجاوز قرار گرفتن به آنها وارد مي‌شد، دست به خودكشي زدند.
 
 



رايت يكي از سه مقامات وزارت امور خارجه آمريكا است كه در ماه مارس سال ۲۰۰۳ در تظاهراتي كه عليه تجاوز آمريكا به عراق به راه افتاد شركت و از سمت دولتي خود استعفا كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دانلود فیلم نایاب دو فرشته با بازی گل شیفته فراهانی

/>

دانلود شاهکار مهران مدیری  به مناسبت کریسمس 2011