تبليغات

http://www.tecness.tk//

 

با کلیک بر روی 1+ ما را در گوگل محبوب کنید

۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

تابلوهای رنگارنگ مکمل دکوراسیون منزل




 www.Clip2Ni.Com  
 
وقتی وارد خانه می شوید یکی از نخستین قسمت های دکوراسیون منزل که توجه را به خود جلب می کند، دیوارها و بویژه تابلوها هستند. از آنجایی که دیوارها گسترده ترین سطوح منزل هستند، میزان تاثیرگذاری آنها بر دکور سایر سطوح خانه بیشتر از سایر قسمت هاست. بعلاوه امکان هماهنگ کردن رنگ تابلوها با سایر قسمت های خانه به اهمیت نقش این اجزا در طراحی منزل می افزاید.

حتما برای شما هم پیش آمده، وارد فضایی شده باشید که با نهایت دقت و به همراه لوکس ترین لوازم تزیین شده، اما هیچ تدبیری برای نصب دیوارکوب ها اندیشیده نشده باشد. در چنین شرایطی می توان با بهره گیری از تابلوهای متناسب این خلاء را رفع کرد. معمولا در انتخاب تابلوها بیشتر به نقش تزئینی آنها توجه می شود در حالی که تاثیر آنها در تغییر فضا و حال و هوای محیط خانه و در نتیجه روح و روان ساکنان نباید نادیده گرفته شود.

موضوع پرداخت شده در تابلو، رنگ های به کار رفته و حتی قاب مورد استفاده از عوامل بسیار مهم در انتخاب یک تابلو برای دکوراسیون منزل هستند. صرف نظر از این تاثیرات گاهی نقش های کاربردی عظیم تری نیز به تابلوها محول می شود. از جمله می توان تغییر ابعاد ظاهری فضا را نام برد.

مثلا برای افزایش ظاهری ارتفاع یک دیوار کوتاه می توان چند تابلو بلند و عمودی را در فواصلی نزدیک و کنار هم و یا چندین تابلوی هم اندازه را در یک امتداد و در راستای یک خط عمودی فرضی نصب کرد. استفاده از دیوارکوب های عمودی و بلند هم تاثیر زیادی خواهد داشت. به همین ترتیب با نصب تابلوهای طویل افقی می توان به لحاظ ظاهری دیوار را طویل تر نشان داد.

نقش کلیدی قاب ها :

اگر می خواهید متوجه نقش کاربردی قاب ها در ترکیب تابلو شوید، برای چند لحظه قاب یکی از تابلو های منزلتان را خارج کنید و ملاحظه کنید که چقدر از جلوه تابلو کم شده است. وجود قاب اطراف یک اثر هنری باعث برجسته شدن و جلوه دادن به تابلو می شود. علاوه بر این، قاب ها باعث متمایز شدن تصویر تابلو از فضای اطراف می شود. پس برای ایجاد تاثیر گذاری در تابلو انتخاب یک چارچوب لازم و ضروری به نظر می رسد. قاب ها می توانند تکمیل کننده دکوراسیون یک خانه باشند پس قبل از انتخاب و خرید یک اثر هنری باید به هدف استفاده از یک تابلو توجه کنید.

گاهی جدا از ارزش های اقتصادی و هنری یک اثر مساله هماهنگ کردن آن با سایر اجزای دکور و در واقع نقش تکمیل کنندگی، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. برای مثال اگر رنگ های به کار رفته در اثر ملایم و کمرنگ هستند و احساس می کنید محیط منزلتان به رنگ های شاد تری نیاز دارد، می توانید به راحتی این خلا را با انتخاب قابی در رنگ های تند و گرم جبران کنید. در این صورت هم به اثر و هم به محیط زندگی تان جلوه ای دیگر ببخشید.

گاهی هم تابلوهای شلوغ با رنگ های گرم و تند در اثر مرور زمان باعث انتقال احساس خستگی به شما می شود. در این صورت سعی کنید از رنگ های ملایم و خنثی استفاده کنید. قاب های تک رنگ هم کمک کننده هستند.

تابلوها و حتی پوسترهایی هم هستند که وجود قاب باعث از بین رفتن جلوه آنها می شود. در این شرایط می توانید یکی از راه های زیر را به کار ببندید.

1. قاب و حاشیه دور اثر را به یک رنگ تهیه کنید.

2. قاب را درست به رنگ دیوار انتخاب کنید.

3. از نکات دیگری که باید به آن توجه کنید این است که همان طور که وجود تابلو ها در دکوراسیون منزل ضروری است و کامل کننده آن است استفاده بیش از اندازه از آنها هم می تواند تاثیر معکوس داشته باشد و باعث شود زیبایی و جلوه سایر قسمت های خانه کم شود. اگر در انتخاب قاب مناسب دچار مشکل شدید، می توانید خودتان دست به کار شوید و با استفاده از خمیرهای مخصوص قاب های زیبایی تهیه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دانلود فیلم نایاب دو فرشته با بازی گل شیفته فراهانی

/>

دانلود شاهکار مهران مدیری  به مناسبت کریسمس 2011